אחר הצהרים נעים לילד ורגוע למשפחה | מלכי גולד

שיתוף במייל
שיתוף בווטסאפ
הדפסה

שעות הלימודים בבית הספר הסתיימו, הילד היקר והמיוחד שלך חוזר הביתה. ומה קורה הלאה?

מה עומד להתרחש בבית הזה בשעות אחר הצהריים?

הילדה צריכה עזרה בשיעורי בית, את צריכה גם לצאת לקניות, לארגן את הבית או לבקר את ההורה המבוגר. ממש כמו בכל בית.

והילד המאובחן? דורש את שלו. איך את יכולה להיות כאן בשבילו בכל עת וללא הפוגה?

מי כמוך יודעת מה הוא דורש ועד כמה. מי כמוך יודעת כמה משימות נוספות ושגרתיות ממתינות לך, ואת לא יודעת איך ומתי תצליחי להגיע אליהם – – –

לו היה –

הלוואי והיה לילד שלך מסגרת אחר הצהריים נעימה,

כזו שהיא לא מחייבת, מסגרת משלימה שתעסיק אותו ותספק לו פעילויות מעניינות וחווייתיות.

לו הייתה מסגרת כזו שדואגת לילד שלך בשעות האלו ומחזירה אותו לקראת ערב אחרי ארוחת ערב, אפילו רק פעמיים או שלוש בשבוע. לו היה? לו יהי!

אולי גם הילד שלכם יכול להשתלב במועדונית?

מועדוניות אחר הצהריים לילדים על רצף האוטיזם הם מענה מדויק שנתפר בדיוק עבורכם.

כדי להעסיק את הילד, להעניק לו שעות של חוויה ולאפשר לכם לחוות את אחר הצהריים בבית בצורה שפויה.

בשעת הערב, כשהילד יגיע הביתה, תוכלו בזמן הקצוב ומוגדר להיות כאן בשבילו עד שהוא ילך לישון – באווירה נעימה ושלווה.

פנינו אל ריקי פינקל, רכזת מועדונית באור חדש – בני ברק, מרשת שתילים:

"כיום אני מנהלת 3 מועדוניות; בחלוקה לפי רמות תפקוד וגיל. המועדונית היא מענה שניתן להורים מטעם הרווחה.

הרווחה מממנת אחוזים ניכרים מהעלויות, וההורים נדרשים לשלם בהתאם לגובה ההכנסות שלהם.

יש הורים שמשלמים סכום מינימלי של כתשעים שקלים לחודש.

המועדונית פעילה מספר פעמים בשבוע ומציעה לילדים מסגרת המשך לשעות שאחרי הלימודים."

"אני מורה 9 שנים בכיתת תקשורת, המועדונית נפתחה לפני חמש שנים, ומאז התפתחנו, התחלנו עם שישה תלמידים היום יש קרוב לחמישים.

אני מרגישה שיש לי זכות לעבוד עם נשמות קדושות כל כך ולסייע להורים בהתמודדות הכל כך מורכבת שלהם."

"אמנם הפעילות של המועדונית אינה קשורה לבית הספר, אך היא מתקיימת במבנה בית הספר. כך שהילד לא צריך לנדוד בדרכים אלא נשאר באותו מקום.

למעשה כל ילד שמאובחן על הרצף זכאי לחונכות אישית או למועדונית. לכל מענה יש יתרונות, נתון לבדיקת ההורים ולבחירתם.

המועדונית מספקת מענה קבוע ויציב, מערכת מפוקחת ומקום מוגדר לקיום הפעילות.

אם ניכנס להציץ במועדונית –

לפני שאתם שולחים את הילד מתחשק לכם להציץ לרגע, להתרשם, לקלוט. ולהחליט אם זה טוב לכם ולו. אז הנה לכם:

"במועדונית של הבנות יש צוות צעיר ומודרך, במועדונית של הבנים אלו אנשי המקצוע שעובדים בשעות הבוקר העם הילדים וממשיכים גם אחר הצהריים. המועדונית פעילה לרוב החל מהשעה חמש ועד שעות הערב המאוחרות.

הילדים נהנים מחוגים מגוונים; אמנות, בישול, אפיה ומוסיקה. כעת קבוצת ילדים משתתפת בחוג מטבח, הם מכינים בהנאה כדורי שוקולד."

מנין הציוד?

"המועדונית משתמשת בציוד של בית הספר, בכיתות וגם בחצר."

תעסוקה או קידום?

"המטרה של הפעילויות היא המטרה היא לתת לילד זמן של חוויה ותעסוקה בצורה נעימה, מבוקרת ומובנית.

זאת על ידי צוות מיומן ומגוון חוגים מתאימים. לא תמיד יש להורים או לסביבה בבית פנאי לאפשר להם את העיסוקים הללו.

לפעמים ילד יעביר בבית שלוש שעות מול המסך ואז ילך לישון.

יש במועדונית מטרות מנוסחות לפיתוח כישורי חיים. אם כי הדגש המרכזי בהפעלת המועדונית הוא עזרה להורים.

הילד מקבל תעסוקה מבוקרת, חווייתית ומפוקחת וההורים נהנים מהקלה משמעותית.

האם אנו זכאים למועדונית?

אולי גם אתם יכולים לשלוח את הילד למועדונית במחיר נמוך? האם אתם זכאים? מה צריכים הורים לעשות כדי לבדוק זכאות ולממש אותה?

"הורה צריך לפנות אל עובדת סוציאלית כדי לקבל את הזכות. יתכן ויש בשטח בית הספר של הילד שלכם מועדונית פעילה, אך כדי להירשם יש לפנות אל הרווחה. שימו לב, לכל עו"ס יש מספר רב של משפחות וידיה מלאות עבודה.

לא תמיד יש לה זמן ליידע הורים שמגיע לילד שלהם להשתתף במועדונית… כך נוצר מצב בו הורים אינם מודעים לזכויות שלהם."

"כדי לממש את הזכאות צריכים ההורים צריך להביא אישורי הכנסה לרווחה, כן, התהליך קצת מאתגר ואולי אפילו חופש, אך כדי לקבוע את גובה ההשתתפות צריך לעבור את הפרוצדורה הזו.

אך התהליך הוא חד פעמי, אחת לשנה יש לעדכן אישורי הכנסה. מול הרווחה יש לבחור סמל מסגרת וסמל תעריף. והילד מתקבל ומקבל מעל ומעבר!"

מה מרגש בניהול המועדוניות?

"התגובות של ההורים. אמא יכולה לבוא ולשתף אותי שבזכות המועדונית היא יכולה להכין שיעורי בית עם הילדים האחרים שלה, פתאום יש לה זמן לעצמה, הימים האלו נותנים להם כוח להמשיך.

בימים האלו הם יכולים למלא תפקידים נוספים בבית בלי להיות עסוקים בצרכים התובעניים של הילד המיוחד."

ערב בא, הביתה.

"בעמותת שתילים משלמים גם על ההסעה של הילדים, הם חוזרים עד לפתח הבניין עם מלווה צמוד, אחרי ארוחת ערב מלאה שכוללת לחם, חביתות וירקות שהילדים מכינים בעזרת המדריכים.

כעת הם צריכים רק להתארגן לשינה ו… לילה טוב!"

האם יש קשר רציף בין ההורים לצוות המועדונית?

"להורים יש את המספר שלי ושל האחראית במועדונית. הם יכולים לברר מה עשו היום ומה אכל הילד.

ערכנו גם ערב גיבוש שכלל הרצאה וארוחת ערב עשירה. אימהות שיתפו בהתמודדות שלהם ושאבו כוחות ואנרגיות להמשך."

מה מיוחד במועדונית?

"אני מורה בשעות הבוקר בכיתה, אני נמצאת עם אותם תלמידים בבית ספר ובמועדונית, כך שאני מכירה אותם.

אך מעידה ומספרת שהמון בעיות התנהגות שמתרחשות בבית ספר נעלמות במועדונית.

ילדים מאתגרים בכיתה ובלימודים, זוהרים במועדונית! לפעמים אני לא מבינה איך הבעיה נעלמה…

אבל ההסבר פשוט – זה קורה בגלל שבמועדונית הדרישות מינימליות והפעילות חווייתית."

"לקראת פתיחה של מועדונית מסוימת הזהירו אותי לגבי אחד הילדים – הוא ילד קשה ומאתגר במיוחד! כך אמרו ההורים והתריע גם המנהל. ואיחלו בהצלחה.

חלפו מספר שבועות של השתתפות במועדונית והמדריכים מדווחים על ילד מהמם שמשתלב היטב בפעילות.

וזה לא מקרה בודד – המועדונית היא זמן של חוויה ואין הרבה דרישות מהילד. כך שהתנהגויות לא מתאימות כמעט לא קורות במועדונית."

מה קורה כשילד חווה התפרצות?

"הצוות מקבל הדרכות בשיתוף פעולה עם ההורים, ובודקים מה לעשות ואיך להתמודד עם התנהגות וסיטואציה.

הצוות הוא קבוע ומודרך והילדים מחולקים לקבוצות בהתאם לרמות התפקוד"

אולי גם לילד שלכם זה מגיע? לכם בוודאי מגיע לשחרר מתח וליהנות מאחר צהריים שלו ורגוע!

שיתוף כתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות אחרונות

הרשמה לניוזלטר שלנו

לקבלת המגזין החודשי של הסרגל ישירות למייל והצטרפות לעדכונים והטבות:

כתבות אחרונות
דילוג לתוכן